17 Ağustos 2012 Cuma

ATEŞ DÜŞTÜĞÜ YERİ YAKAR


Ülkenin her bir şehrinden farklı farklı yapılarda,çerkezinden,lazından,muacırından .. hepsi ‘vatanî görevi’ni yapmaya gidiyor.Davullu zurnalı asker eğlenceleri,konvoylar,uğurlamalar..Gidiyorlar gerilerinde bıraktıklarıyla,gözleri belki de arkada kala kala.Son zamanlarda gündem yine Türkiye’yi sarsan şehit haberlerimizle doldu.İzleyemiyorum televizyon.O şehit analarının,babalarının,eşlerin çocukları feryatlarına dayanamıyorum.Basında gerekli gereksiz bir sürü açıklama,devletin başındaki asıl çıban başlarının yerli yersiz açıklamaları..İşte bunların hiç birine tahammül edemiyorum.Her gün diken üzerinde oturan o anaları,eşleri belki şu son 6 aydır çok daha iyi anlıyorum.Ben de asker yolu bekliyorum.Belki doğunun göbeğinde asker değil ama terör doğuda değil ki artık sadece.Terör artık doğuda,batıda,kuzeyde,güneyde her yerde…Her gün televizyonda haberlerin karşısına geçip gergin bekleyişler.Bir şehit verdiğimizde kimliğinin açıklanmasını beklerken edilen dualar..Bunların hiç birini yaşamayan anlayamaz.Zamanında ne demişler ‘Ateş düştüğü yere yakar.’ diye.Ne kadar doğru değil mi? Okuyorum bazı sayfalarda sitelerde saçma sapan yorumlar..Arkadaşlar bu pkk nın sonu gelmiyor,gelmeyecek de.Kökten temizlemeye cesareti yok sevgili devletimizin.Biz istediğimiz kadar isyan edelim,bloglarımızda yazalım,tweetler atalım,taglr yapalım ama olmuyor.Bu itlerin sonu gelmiyor.Onları dibimize kadar sokanlar paşalar gibi yaşarken bizim askerlerimiz onların keyfinin bekçiliğini yapıyor adeta.Onlar hiç bir zaman anlayamadı,anlayamayacak askerlerimizi,analarımızı,babalarımızı,eşlerimizi belki ufak çocuklarımızın babalarına doyamadan yetim kalışlarını…Şuan benim de bu yazdığım etkili olacak mı belki evet belki hayır ama artık insanlar bilincine varsın.Bu vahşetin nasıl olduğunu,geliştiğini,geliştirildiğini anlasınlar..Hangimiz ellerimiz olmadan yaşamaya mecbur kaldık, ya da bacakları olmadan… Yahut da başımızdan başka bir yerimizi kullanamadan yaşamaya mecbur… Kanının intikamını almaya çalıştıklarımız için çarpışırken kanı yerde kalarak yaşamaya… Halkım sıcak yatağında rahat uyusun diye nöbet tutarken, elleriniz tutmaz oldu mu hiç. Geridekilerin hayaliyle ölüme bir adım uzakta kaçımız yaşadık. Hiç düşündünüz mü sokaktan geçen herhangi biri için canınızı verir misiniz? Ekmeğimizi bile paylaşırken karşıdakinden sağladığımız kazancı düşünürken, hiç senin, benim en önemlisi bu vatan için o ana kadar belki de tek sahip olduğu şey olan ailesine “hakkınızı helal edin” deyip askere giden ve gözünü kırpmadan canını verenleri düşündünüz mü?
Geçenlerde okuduğum bazı makaleler dikkatimi çekti.Makalenin sonunda ‘Gazetenin biri, cumartesi günü “Yeter artık” manşetiyle çıkmış: “İzmir’de çoğunluğunu Güneydoğulu vatandaşların oluşturduğu 50 dernek PKK’ya seslendi Yeter artık”. Manşete bak hizaya gel! Birincisi, çoğunluğu Kürtlerden oluşan bu derneklerin içerisinde birçok Türk var ve çağrı İzmir’den. Niye diğer Kürtler hala sessiz? Hala PKK’nın kendi haklarını savunduklarını mı düşünüyorlar bu insanlar? Çok mu zor Türklerin ve Kürtlerin hep beraber haykırmaları: “Yeter artık silahlar sussun, barış sağlansın, ETA nasıl silah bıraktıysa PKK da bıraksın, insanlar ölmesin” demek? Çünkü bu denilmediği müddetçe küçükken “uyusun da büyüsün neeenni, tıpış tıpış yürüsün neeenni” şeklinde söylenen ninnilerin yerini artık “Uyusun da büyüsün neeenni, büyüsün de ölsün neeenni” alacak.’ yazıyordu.Tüylerim ürperiyor.Ben de geleceğin anne adayıyım,hepimiz birer ebeveyn olacağız ileride.Ve bizler başımızdakiler yüzünden git gide büyüyen bu girdabın içinde yok olacağız..
 Bir gün de oturup Mehmetçikler için düşünelim. Onlar gibi ve onlar için. Ve hep beraber seslenelim akan kanların ya hesabı sorulsun ya da hesabı verilsin…Allah’tan tüm şehitlerimize rahmet,yakınlarına sabır diliyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sen şimdi bana yorum yazıyorken ben bunalımda da olabilirim ya da hoppa hoppa üçyüzbeşyüz diye kendi kendime eğleniyor da olabilirim :)
Ama bana güzel yorumlarınızı bırakın.Benim için hepsi önemli..Olur da yorumunuz yayınlanmazsa mail ulaşmamış olabilir ya da fazla art niyet sezmiş olabilirim :) Şimdiden teşekkürlerimi sunar hepinizi öperim :*